prp برای درمان ریزش مو , صورت , زانو , آرتروز

درمان های prp

در این مطلب به درمان های prp میپردازیم :

PRPبرای چیست؟

پلاسما غنی از پلاکت، و یا PRP،گمان می شود یک ماده است که در هنگام تزریق برای بهبود یافتن می باشد. پلاسما جزء خون شماست که حاوی فاکتورهای خاصی است یا پروتئین هایی که به خون شما کمک می کند تا لخته شود.

درمان های prp
ایده این است که تزریق پی آر پی به بافتهای آسیب دیده بدن شما را تحریک می کند تا سلول های جدید و سالم را رشد دهد ست که از رشد سلول ها حمایت می کنند. محققان پی آر پی را با جدا کردن پلاسما از خون و تمرکز آن تولید کرده اند.

ایده این است که تزریق پی آر پی به بافتهای آسیب دیده بدن شما را تحریک می کند تا سلول های جدید و سالم را رشد دهد و باعث بهبودی شما شود محققان فکر می کنند که بافت های بدن ممکن است سریعتر بهبود یابند زیرا فاکتورهای رشد بافت در تزریق های آماده برای رشد بیشتر متمرکز می شوند.


معرفی مرکز prp در تهران


اهداف تزریق پی آر پی چیست؟ درمان های prp کدام اند؟

محققان در حال تلاش برای تزریق PRP در تعدادی از مشکلات هستند. درمان های prp شامل نمونه های زیر:

ریزش مو :

پزشکان پی آر پی را به سر پوست تزریق کرده اند تا رشد مو و پیشگیری از ریزش مو را پیش ببرند. بر اساس تحقیقات انجام شده از سال 2014، تزریق PRP در درمان آلوپسی آندروژنی موثر است که همچنین به عنوان الگوی طاسی مردانه شناخته می شود

عوارض پی ار پی مو چیست؟ + توضیحات کامل

جراحات لگن:

تاندون های سخت و ضخیم بافتهایی هستند که عضله را به استخوان وصل می کنند. آنها معمولا پس از آسیب به آرامی بهبود می یابند. پزشکان از تزریق پی آر پی برای درمان مشکلات مزمن تاندون مانند آرنج در تنیس، تاندونیت آشیل در مچ پا و درد زانو استفاده کرده و یا درد در تاندون پاتلا در زانو ،را مصرف کرده اند.

آسيب هاي حاد:

پزشکان تزريق پی آر پی را براي درمان زخم هاي ورزشي حاد آسیب هایی که ورزشکاران حین ورزش های حرفه ای انجام داده اند، از قبيل کشیدگی عضلات همسترینگ يا پاره شدن زانو استفاده کرده اند.
گاهی اوقات پزشکان از تزریق پی آر پی پس از جراحی برای ترمیم تاندون پاره شده (عضلات کتان روتاتوردر شانه) یا رباط ها مانند رباط صلیبی قدامی یا ACL استفاده می کنند.

آرتروز و زانو:

پزشکان پی آر پی را به زانو افراد مبتلا به آرتروز تزریق کرده اند. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که تزریق PRP برای درمان آرتروز مؤثرتر از تزریق اسید هیالورونیک (درمان سنتی) است. با این حال، آزمایش یک گروه کوچک از 160 نفر بود، بنابراین آزمایشهای بزرگتر برای این امر ضروری است.
مهم است که توجه داشته باشیم که هیچ کدام از این استفاده ها به طور قطعی ثابت نشده است که نتایج را ارائه دهد.


پی ار پی صورت

یکی دیگر از درمان هایی که با پی ار پی انجام میشود درمان ضایعاتی پوستی و به خصوص زیبایی پوست صورت میباشد.

چگونه خود را برای تزریق پی آر پی آماده می کنید؟

همه چیز درباره درمان های prp

به طور کلی، برای تزریق PRP چند مرحله وجود دارد.

با این حال، پی ار پی می تواند به روش های مختلف تزریق شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات یک محلول لایتوکائین، بی حس کننده موضعی، قبل از تزریق به پوست سر شما اعمال می شود. برای این کار شما باید زودتر به جلسه درمان خود برسید تا این مرحله انجام شود.
بار دیگر، یک بی حس کننده موضعی با PRP مخلوط می شود تا هر ناراحتی را کاهش دهد. گاهی اوقات پزشک شما پی آر پی را در طی عمل جراحی تزریق می کند. در این حالت، آماده سازی برای تزریق پی آر پی ، شامل پیگیری توصیه های جراح در پیشگیری از جراحی می شود.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *