فیزیوتراپی چیست؟

فیزیو تراپیست

فیزیوتراپی بخش مهمی از درمان برای بیشتر مبتلایان به آرتروز(ورم مفاصل)است. در این درمان فیزیوتراپیست ها اداره می شود ، که بخشی از تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که به شما کمک می کنند یک زندگی فعال و مستقل را در خانه و محل کار خود ادامه دهید . آنها متخصص در ارزیابی حرکت هستند و می توانند نحوه محافظت از مفاصل تان را به شما نشان دهند.

برترین پزشک برای معرفی بهترین پزشکان و مراکز فیزیوتراپی کلیک

فیزیوتراپیست شما می خواهد :

مشاوره ارائه دهد

به شما کمک می کند تا در مورد مدیریت شرایط خود احساس اطمینان داشته باشید

هرگونه نگرانی یا عدم اطمینان را برطرف کنید

اهداف مناسب را برای حفظ فعالیت شما

فیزیوتراپیست های تخصصی در تشخیص و درمان مشکلات مفاصل و ماهیچه ها آموزش دیده اند و پزشک معالج شما ممکن است شما را به یک متخصص فیزیوتراپی ارجاع دهد تا یک روماتولوژیست  و یا جراح ارتوپدی.

فیزیوتراپیست شما با پرسیدن سؤال از شما و بررسی مفصل (های) دردناک کار خود را  شروع می کند. این ارزیابی به او امکان می دهد تا درمان را متناسب با نیازهای شما تنظیم کند.

تمرینات فیزیوتراپی

درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برنامه ای از تمرینات خاص

مشاوره عمومی در مورد افزایش سطح فعالیت و جلوگیری از صدمات ناشی از ورزش

روشهای تسکین درد مانند دستگاههای بسته بندی گرما یا یخ ، دستگاههای TENS (تحریک عصب الکتریکی از طریق پوست) ، ماساژ ، طب سوزنی یا بستن

فراهم آوردن وسایل راه رفتن برای کمک به شما در تحرک وفعال ماندن.

فیزیوتراپیست در حال درمان ، فیزیوتراپی

فواید فیزیوتراپی

درک چگونگی تاثیر آرتوروز بر شما

یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا در هنگام بروز آرتروز آنچه را که در مفاصل و عضلات شما اتفاق می افتد درک کنید.

شناخت ورم مفاصل به شما در مدیریت اثرات آن کمک می کند.

مدیریت درد

آرتروز می تواند باعث ایجاد درد در یک قسمت خاص از بدن یا درد گسترده تر در مفصل و عضلات شود. داروها کمک خواهند کرد اما یک فیزیوتراپیست می تواند در مورد سایر روش های کاهش درد که در کنار داروهای شما کار می کنند ، به شما آگاهی دهد.

برخی از این روش ها (انوا درمان های فیزیوتراپی ):

از بسته های یخ می توان برای تسکین  گرم مفاصل متورم استفاده کرد.

فیزیوتراپیست شما یا یک متخصص کاردرمانی (OT) ممکن است تکه های موقت را برای شما فراهم کند. TENS (تحریک عصب الکتریکی از راه پوست) با مسدود کردن پیام های درد به مغز شما و تغییر درک شما از درد کار می کند.

دستگاه TENS یک وسیله الکترونیکی کوچک است که از طریق لنت هایی که روی پوست شما قرار دارد ، به انتهای عصب شما پالس می فرستد. این باعث احساس سوزن سوزن شدن می شود که ممکن است آرامش بخش باشد.

انجام کارهای بیش از حد می تواند درد شما را افزایش دهد ، اما شما کار برای انجام دارید.

فیزیوتراپیست شما می تواند به شما در افزایش سطح فعالیت خود به روشی که می توانید با آن کنار بیایید و در یافتن تعادل مناسب بین استراحت و فعالیت کمک کند. فعالیتهای خود را طوری برنامه ریزی کنید که بیش از حد از آن غافل نشوید و به شما امکان می دهد از کارهایی که می خواهید انجام دهید لذت ببرید.

قیمت و هزینه فیزیوتراپی