رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران با لیزر

رفع تیرگی پوست

رفع تیرگی پوست با لیزر برای هرکسی می تواند اتفاق خوشایندی باشد. یکی از جدیدترین روش‌ها درمانی این عارضه، رفع تیرگی پوست با لیزر می‌باشد.

تیرگی پوست در نواحی مختلف بدن شامل: زیربغل و کشاله ران و … می‌تواند برای هرکسی منزجر کننده باشد. به جز رفع تیرگی پوست با لیزر، نواحی بدن با روش‌های گوناگون دیگری برای تمام نواحی بدن وجود دارد که نظیر استفاده از گیاهان دارویی، کرم‌های تجویزی می‌باشد. با این حال رفع تیرگی پوست با لیزر به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان مورد تایید متخصصین پوست قرار گرفته است. با ما در بررسی دلایل تیرگی پوست و رفع تیرگی پوست با لیزر همراه باشید.

درمان زگیل گوشت اضافه و کیست با لیزر

دلایل تیرگی پوست

تیرگی پوست دلایل مختلفی دارد و اکثر این دلایل به وجود یک اختلال پوستی در بدن مربوط می‌شود. به عنوان نمونه می توان «هایپرپیگمنتیشن» را مثال زد. هایپرپیگمنتیشن یک نوع اختلال پوستی است که در پی آن باعث تولید بیش از اندازه ماده‌ای به نام ملانین می‌شود. این اختلال موجب تیرگی پوست نواحی زیر بازو می‌شود.

اختلال دیگری نیز به نام «آکانتوز سیاه» در بدن وجود دارد که معمولا گریبانگیر کسانی می‌شود که از انسولین برای دیابت خود استفاده می کند. در این اختلال، بدن به مقاومت در مقابل انسولین می پردازد و در نتیجه بسیاری از نواحی بدن نظیر: زیر بغل، کشاله ران، گردن و … دچار سیاهی می‌شود و پوست حالت مخملی پیدا خواهد کرد. این اختلال معمولا با افرادی که دچار دیابت نوع دو هستند در ارتباط است.


رفع تیرگی پوست

رفع تیرگی پوست با لیزر

در راهکار رفع تیرگی پوست با لیزر، نور لیزر بر روی نواحی پوست که محل تجمع سلول‌های مرده می‌باشد، تابیده می‌شود. لیزر با انتقال نور به پوست، سلول‌ها را وادار به ارتعاش کوچک می‌کند. این انرژی ارتعاشی باعث می‌شود سلول‌های مرده از بین رفته و رنگ‌ دانه‌های تیره پوست را تخریب نماید تا در نهایت پوست را روشن نشان دهد. البته این تنها نتیجه‌ی لیزر نیست و کسانی که از پوست مرغی رنج می‌برند نیز درمان می‌شوند.پیشنهاد ما مرکز لیزر الکس شمال تهران برای از بین بردن مو های اضافی . اگر ساکن شمال تهران نیستید نگران نباشید!


مراکز لیزر در تهران کلیک کنید


همینطور مراجعان نیاز به زمان زیادی برای نقاهت نخواهند داشت و می‌توانند به سرعت به کارهای روزمره خود برگردند. در طی رفع تیرگی پوست با لیزر، بیمار و پزشک باید از عینک محافظ استفاده کند، همچنین بدون استفاده از لایه‌ای نازک از ژل مخصوص نیز امکان درمان لیزر نیست؛ در غیر این صورت لیزر به پوست آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد زد.

درمان تیرگی زیر بغل و کشاله ران از سخت ترین نوع درمان تیرگی پوست است چرا که به شدت تحت تاثیر عوامل تیره کننده پوست قرار دارد. در مقابل رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران با لیزر آخرین انتخاب کسانی است که تمام روش‌های درمانی دیگر را طی کرده‌اند.

البته روش لیزر و استفاده از اشعه UV برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب نیست. روش UV به خصوص برای زیر بغل استفاده می‌شود و در دسته روش درمانی لیزر به حساب می‌آید و تفاوت چندانی با تابش نور توسط لیزر نخواهد داشت. به صورت کلی روش درمان لیزر نسبت به دیگر روش‌ها گران تر است اما سرعت در بهبودی مراجعه کننده و تاثیر خوب آن بر تیرگی پوست در نواحی مختلف بدن، می‌توان این هزینه را منطقی کند.



رفع تیرگی پوست

عوارض لیزر و روش‌های پیشگیری از تیرگی دوباره پوست

رفع تیرگی زیر بغل با لیزر یا نواحی دیگر بدن نیز مانند هر روش درمانی دیگر عوارضی دارد. از عوارض شایع این روش می‌توان به: تاول زدن، تورم، کبودی پوست و حتی پوسته پوسته شدن ناحیه درمان شده اشاره کرد که البته معمولا با استفاده از کرم‌های مخصوص تجویزی، این عوارض کاهش یافته یا حذف می‌شوند. در صورتی که بیمار این نشانه‌ها را مشاهده کند، جای نگرانی نیست و بعد از یک الی چند هفته این آثار ناپدید خواهد شد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم رفع تیرگی کشاله ران با لیزر یا نواحی دیگر بدن قابل برگشت است و باید با تغییر سبک زندگی و عادات درست، از بوجود آمدن تیرگی پوست مجدد جلوگیری کنید.

این عادات می‌تواند شامل: استفاده از لباس‌هایی با سایز متناسب با بدن، استحمام به موقع، جلوگیری از چاقی و در نتیجه بروز از هر گونه دیابت باشد.




مشاوره رایگان درباره رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران با لیزر

بدون دغدغه با مطب24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطب دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این مطب

مطب مریم ( شمال تهران)

مطب زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این مطب

مطب دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این مطب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *