دستگاه آنالیز بدن چیست؟

دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز

یکی از دستگاه هایی که در سال های اخیر بسیار به صنعت رژیم درمانی و تغذیه کمک کرده است، دستگاه آنالیز بدن می باشد. این دستگاه با توجه به تکنولوژی های نوین، اطلاعات کاملی از شرایط جسمی فرد می دهد و می تواند یک راهنمای کلی برای آنالیز محسوب شود. 

دستگاه آنالیز بدن جزء بهترین دستگاه هایی است که به منظور بهبود رژیم درمانی و تعیین برنامه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید تا به حال نام این دستگاه را نشنیده باشید. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با دستگاه بادی آنالیز صحبت نماییم.

 

دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز

 

دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز چیست؟

دستگاه انالیز بدن

شاید در گذشته هیچ کس باور نمی کرد که با یک دستگاه بتوان، تمامی شرایط بدنی را تنظیم نمود. دستگاه آنالیز بدن یکی از انواع دستگاه های موجود در بازار بوده که برای تشخیص شرایط عمومی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با کمک ارسال امپدانس الکتریکی به داخل بدن، اطلاعات دقیقی در رابطه با وضعیت بدن به ما می دهد.

 

دستگاه بادی آنالیز بر اساس تکنولوژی های روز دنیا کار می کند و توانسته در روند رژیم درمانی و کاهش وزن به بهترین شکل عمل کند. با این دستگاه می توان به بهترین وزن دلخواه رسید و میزان کالری که باید سوزاند را تشخیص داد. 

 

بادی انالیز دستگاه آنالیز بدن
بادی انالیز دستگاه آنالیز بدن

دستگاه بادی آنالیز میزان عضلات، چربی ها، آب بدن و … را تشخیص می دهد. به همین خاطر، یک دستگاه تمام و کمال برای تشخیص شرایط عمومی بدن می باشد. 

دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز
دستگاه آنالیز بدن در تهران

مراحل استفاده از دستگاه آنالیز بدن 

 

یکی از نگرانی های افراد برای استفاده از دستگاه بادی آنالیز، روند استفاده از این دستگاه می باشد. این دستگاه بدون اینکه ضرری برای بدن ایجاد کند، برای سنین مختلف (از کودک تا بزرگسال) قابل استفاده می باشد. دستگاه بادی آنالیز می تواند به راحتی و فقط در عرض چند دقیقه بدن شما را بررسی کند و اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط درونی بدن شما به شما بدهد. 

آنالیز بدن با دستگاه انالیز بدن
آنالیز بدن با دستگاه انالیز بدن

برای اینکه بیشتر با مراحل استفاده از دستگاه آنالیز بدن آشنا شوید، در ادامه روند استفاده از این دستگاه را توضیح می دهیم.

 

  • در اولین مرحله لازم است که دست ها و پاها و کل بدن با پارچه مخصوص دستگاه تمیز شوند تا هدایت جریان در بدن راحت تر انجام شود.
  • حالا کافیست که شما بر روی دستگاه بادی آنالیز قرار گیرید تا وزن شما به طور دقیق اندازه گیری گردد. 
  • در این مرحله از شما درخواست می شود که پاهای خودتان را در ردیف الکترودها قرار دهید. 
  • اپراتور دستگاه می تواند پس از شروع به کار کردن دستگاه، اطلاعات شخصی شما را وارد کند و بر روی دکمه enter بزند تا تست به صورت اختصاصی انجام شود. 
  • پس از شروع تست، نیازی به انجام هیچ کاری ندارید. فقط کافیست که آرام باشید و هیچ استرسی را به خودتان وارد نکنید. 

 

بازه سنی تعیین شده برای استفاده از دستگاه INBODY

 

دستگاه آنالیز بدن با توجه به اینکه هیچ ضرری برای بدن ندارد، می تواند برای بازه های سنی مختلف مورد استفاده قرار گیرد. کودکان تا افراد مسن قادر به استفاده از این دستگاه می باشند. البته با توجه به اینکه برای استفاده از دستگاه بادی آنالیز نیاز به ثابت ماندن افراد می باشد، شاید نتوان به راحتی این دستگاه را برای سنجش شرایط بدنی کودکان مورد استفاده قرار داد. 

 

دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز چیست؟

 

مزیت های استفاده از این دستگاه؛ بهبود روند تعیین برنامه های ورزشی و برنامه های رژیمی 

 

دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز یکی از بهترین دستگاه هایی است که می تواند برای تعیین برنامه های ورزشی مناسب و یا رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، این دستگاه با توجه به اینکه تشخیص درستی از شرایط درونی بدن فرد دارد، به افراد کمک می کند تا بتوانند بر اساس میزان نیازهای خودشان، برنامه غذایی و یا ورزشی مخصوص به خود را تعیین کنند.

 

بنابراین، اگر مطب های تغذیه و یا باشگاه های ورزشی بتوانند از دستگاه بادی آنالیز، برای تعیین شرایط خاص هر فرد استفاده کنند، بهترین برنامه های ورزشی و تغذیه ای قابل تامین هستند. در ادامه به مزیت های استفاده از دستگاه بادی آنالیز اشاره می کنیم.

 

  • تشخیص شرایط جسمی و بدنی فرد 
  • تشخیص میزان چربی های موجود در بدن 
  • تشخیص میزان عضله موجود در بدن و روش اضافه کردن حجم عضله ها 
  • تشخیص میزان چربی های تجمع یافته در بخش های مختلف بدن به ویژه در کمر و شکم 
  • تشخیص میزان وزن مطلوب بر اساس شرایط استخوانی و عضله ای 
  • تعیین روش های کنترل وزن و چربی های اضافه در بدن 
  • کمک به تعیین یک برنامه ورزشی اصولی و منطقی به صورت اختصاصی برای هر فرد
  • کمک به تعیین یک برنامه تغذیه ای اختصاصی برای هر فرد بسته به میزان پروتئین، آب و … مورد نیاز

 

اطلاعاتی که از دستگاه بادی آنالیز دریافت می کنید!

 

دستگاه بادی آنالیز به عنوان یک دستگاه عالی می تواند تمامی اطلاعات مربوط به جسم شما را به شما بدهد. یعنی شما دیگر با کمک این دستگاه می توانید بدون دغدغه و نگرانی، از شرایط جسمی خودتان مطلع شوید. با این دستگاه هم میزان توده های چربی شما مشخص است، هم میزان توده های عضلانی! در ادامه به اطلاعاتی که از این دستگاه دریافت می کنید، اشاره می نماییم. 

 

  • میزان آب درون سلولی و برون سلولی 
  • میزان حجم توده های چربی در بدن 
  • میزان حجم توده های عضلانی در بدن 
  • میزان متابولیسم پایه بدن که با BMR نیز شناخته می شود.
  • اندازه دور کمر به باسن 
  • درصد چربی وزن بدن 
  • درصد توده های چربی آزاد
  • آنالیز چربی و عضله 
  • امپدانس یا مقاومت هر نقطه از بدن 
  • روش های کنترل چربی و عضله

مزیت های دستگاه آنالیز بدن یا بادی آنالیز

نتیجه گیری

 

دستگاه بادی آنالیز که با نام دستگاه INBODY نیز شناخته می شود، می تواند اطلاعات بسیار خوب و کاملی در رابطه با شرایط درونی هر فرد بدهد. از این رو این دستگاه اگر در مطب های پزشکی مختلف مورد استفاده قرار گیرد، هم از لحاظ درآمدزایی بسیار عالی عمل می کند و هم از لحاظ پزشکی، کمک شایانی به مردم خواهد کرد. 

این دستگاه می تواند حجم توده بدنی، قد و وزن، شرایط اعضای بدن و … را بررسی کند و اطلاعات جامعی به پزشکان بدهد. در نهایت تمامی این اطلاعات در قالب یک گزارش منتشر می شوند.

مراکز دارای دستگاه بادی آنالیز در تهران

در ادامه معرفی میکنیم مراکز دارای دستگاه بادی آنالیز در شرق غرب و شمال تهران

 

دستگاه بادی آنالیز در شرق تهران

دستگاه انالیز در شرق تهران

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که دستگاه آنالیز بدن در شرق تهران، ابتدا بدن شما را به صورت کامل آنالیز می نماید. در این آنالیز میزان آب، چربی، عضلات، استخوان ها، املاح و موارد دیگر مشخص می شود.

همچنین یکی از مهمترین فاکتورهایی که از طریق دستگاه آنالیز بدن در شرق تهران، به دست می آید، تشخیص میزان BMI می باشد.

بادی آنالیز در شرق تهران


دستگاه بادی آنالیز در غرب تهران

دستگاه انالیز بدن در غرب تهران

 آنالیز بدن در غرب تهران ; با توجه به موارد عنوان شده در بالا، می توان انتظار داشت که امروزه افراد زیادی به سمت دستگاه آنالیز بدن سوق پیدا کنند. اما دغدغه اغلب آنها انتخاب پزشک یا مرکز مناسب می باشد. سایت مطب 42، یکی از سایت های معتبری می باشد که در آن می توانید با انواع مراکز و پزشکانی که دستگاه فوق را دارند، آشنا شوید.

بادی آنالیز غرب تهران


 

آشنایی با دستگاه انالیز بدن شمال تهران

بادی انالیز شمال تهران

دستگاه آنالیز بدن در شمال تهران یک جریان الکتریکی را از بافت های بدن عبور می دهد و تفاوت سرعت ها را اندازه گیری می کند. از همین رو می تواند آمار و اطلاعات دقیق به شما ارائه دهد. خوشبختانه امروزه مراکز و پزشکان بسیاری وجود دارند که از این آمار در سنجش های خود استفاده می نمایند.

بادی آنالیز شمال تهران


 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *