آزمایش های مهم برای سلامت زنان

سلامت زنان

بررسی اجمالی

سالم ماندن دشوارترین کاری نیست که شما انجام داده اید ، اما تلاش و هوشیاری لازم است. یکی از بخش های این تلاش ، آزمایش های غربالگری مناسب که برای تشخیص مشکلات احتمالی سلامتی در صورتی  قابل درمان باشند ، استفاده می شوند ، آزمایش های مهم برای سلامت زنان نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری های زنان دارند.

تست های غربالگری مورد نیاز با افزایش سن شما تغییر خواهند کرد. پس از شروع آزمایش ، احتمالاً بقیه عمر به طور دوره ای ضروری خواهد بود.

لیست متخصص و دکتر زنان در غرب تهران

 

آزمایش های مهم برای زنان

تست های مورد نیاز شما در دهه 20 و 30

 آزمایشات مربوط به لگن و پاپ اسمیر

صرف نظر از سابقه جنسی ، زنان در سن 21 سال و بالاتر باید هر سه سال یکبار پاپ اسمیر انجام دهند. پاپ اسمیر به دنبال علائم سرطان دهانه رحم است. این بازه همچنین در زنان مسن با آزمایش HPV منفی قابل افزایش است.همچنین زنان باید از نظر بیماریهای مقاربتی (STD) بر اساس فاکتورهای خطر فردی و توصیه های سنی مورد آزمایش قرار گیرند.

متخصص زنان ، آزمایش های مهم برای سلامت زنان

غربالگری سرطان پستان

غربالگری سرطان پستان شامل معاینات بالینی و ماموگرافی غربالگری است. اگر شما در اعضای خانواده  فردی مبتلا به سرطان پستان دارید ، پزشک شما را تحت آزمایش قرار می دهد تا ببیند آیا در معرض خطر ابتلا به انواع خطرناک تر سرطان پستان که به ژنهای خاصی مرتبط هستند (BRCA1 یا BRCA 2) قرار دارید یا خیر.

 اگر در معرض خطر هستید ، پزشک ممکن است مشاوره ژنتیک یا آزمایش BRCA را توصیه کند.

معاینه فیزیکی بدن

شما باید در طی 20 سالگی دارای دو جسم باشید. در هر معاینه ، پزشک باید ارزیابی دقیق سر و پا را انجام دهد و موارد زیر را بررسی کند:

  • قد
  • وزن
  • شاخص توده بدنی (BMI)
  • پزشک ممکن است در مورد شما سؤالاتی هم کند:
  • افسردگی
  • مصرف الکل و مواد مخدر
  • سیگار کشیدن
  • رژیم و ورزش
  • تاریخ واکسیناسیون
  • خشونت شریک زندگی

سلامت زنان

تست کلسترول

در صورت خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر(شریان) ، زنان در سن 20 سال و بالاتر باید در باره ی  سطح کلسترول خون و تری گلیسیرید مورد یک معاینه اولیه  قراربگیرند.

 انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان از هر4تا6 سال یکبار معاینه شوند ، که  از 20 سالگی شروع شود. بعد از 45 سالگی ، غربالگری کلسترول مهم می شود ، زیرا خطر بیماری های قلبی با افزایش سن افزایش می یابد.

غربالگری فشار خون

اگر فشار خون شما بالاتر از 140/90 باشد ، تشخیص فشار خون بالا انجام می شود. از آنجا که فشار خون بالا می تواند منجر به عوارض دیگری شود ، در صورت وجود 120/80 یا کمتر ، باید هر دو سال یکبار بررسی شود. اگر بالاتر باشد ، پزشک ممکن است توصیه کند به صورت مداوم معاینه شود. اگر به فشار خون بالا مبتلا شده اید ، باید از نظر دیابت نیز غربالگری شوید.

معاینه چشم

در صورت داشتن لنز یا عینک ، هر سال باید تست های بینایی  را دریافت کنید. اگر مشکل بینایی ندارید ، غربالگری ممکن است لازم نباشد. با این وجود ، در صورت نگرانی باید به پزشک چشم مراجعه کنید.

چکاپ دندانپزشکی

برای معاینه و تمیز کردن باید هر ساله به دندانپزشک مراجعه کنید.

ایمن سازی

 شما باید هر سال واکسن آنفولانزا دریافت کنید ، به خصوص اگر بالای 65 سال سن دارید یا فاکتورهای خطری دارید که شما را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

شما باید هر 10 سال یک بار تقویت کننده کزاز-دیفتری را دریافت کنید ، بعضی اوقات بعد از 19 سالگی.

اگر جوانتر از 26 سال دارید ، باید واکسن HPV را در نظر بگیرید.

اگر تا به حال آبله مرغان نداشته اید ، باید واکسن واریسلا را دریافت کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *