پروتز سینه و شیردهی در دوران حاملگی

پروتز سینه و شیردهی

پروتز سینه یکی از راه کارهایی می باشد که  بسیاری از بانوان بعد از ازدواج یا بعد از دوران حاملگی آن را انجام می دهند. که منجر به فرم گرفتن بهتر سینه ها خواهد شد البته بسیاری مبتلا به هیپوپلازی سینه و یا عدم رشد کافی سینه این عمل جراحی سینه را انجام می دهند.

 



که بهترین زمان برای پروتز سینه بعد از حاملگی آخرین فرزند می باشد که در دوران شیردهی با مشکلاتی مواجه خواهند شد و نه فرم اولیه سینه از حالت مطلوب آن خارج خواهد شد. البته عوارض این عمل کاملا بستگی به پزشک کعالج و نحوه ی انجام آن خواهد داشت.✅بالا کشیدن و لیفت سینه✅ از روش های دیگر فرم دادن به سینه است.کلیک کنید

 

پروتز سینه و شیردهی


پروتز سینه و ارتباط آن با دوران شیردهی

در صورتی که پروتز سینه را در پشت عضله پستان قرار دهند هیچ گونه ارتباطی با مجاری شیر مادر نخواهد داشت و خللی به شیردهی وارد نخواهد کرد.

🤔 بسیاری معتقدند که این عمل زیبایی باعث کم شدن شیر مادر خواهد شد که در پاسخ باید گفت:

بسیاری از مادران به دلیل وجود پستان کوچک حتی قبل از عمل نیز شیر کمی دارند و انجام پروتز برای سینه عامل اصلی کمبود شیر نخواهد بود. اما اگر بانوان محترم بعد همراه با عمل پروتز از جراحی های دیگر مانند لیفت سینه نیز استفاده کنند، درصد اختلال پروتز در روند شیردهی افزایش خواهد یافت.

پروتز سینه و شیردهی
نواحی ای که میتواند پروتز قرار گیرد.

انجام پروتز و خطرات آن در دوران بارداری

پروتز سینه هیچگونه خطر جدی برای دوران بارداری به همراه نخواهد داشت و برای جنین و مادر تهدید به شمار نمی آید. اما چیزی که در طول دوران بارداری به طور صد در صد رخ خواهد داد ورم کردن اندام های گوناگون زنان از جمله پستان ها می باشد. که دلیل این تغییر سایز را می توان تغییرات هورمونی در دوران بارداری و پس از آن دانست چراکه ترشح شیر تا پس از دوران بارداری نیز همچنان ادامه خواهد داشت. که در صورت بروز مشکل در روند شیردهی به دلیل پروتز، شیر خشک می تواند راه حل مناسبی باشد.بیشتر بخوانید در:✅ مزایا و معایب پروتز سینه✅


👈👈تزریق ژل در بارداری👉👉


محل قرار گیری پروتز برای سینه و پستان ها

اینکه پروتز سینه در کدام قسمت پستان جایگذاری شود به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به نظر پزشک معالج، فرم سینه و هدف بیمار اشاره کرد.

اما برای افرادی که مادر نوزاد شیرخوار هستند بهترین محل قرار گیری پروتز در عضلات سینه می باشد تا به روند شیردهی نوزاد نقص وارد نشود.


بهتر است اگر قصد چنین جراحی را دارید زمان انجام آن را به بعد از دوران شیردهی موکول کنید. چراکه در این دوران تورم سینه ها بشدت زیاد و غیر عادی می باشد که گاها باعث حساسیت بیش از حد و یا بی حسی شود. حتی به دلیل ورم زیاد ممکن است مادران به مشکل ورم سینه دچار شوند که همراه به تب و لرز خواهد بود.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *