آیا هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ

هایفوتراپی یا لیفت با نخ

 

هایفوتراپی یا لیفت با نخ ; با گذشت زمان و بالا رفتن سن، پوست دچار افتادگی و شل شدن می شود و چین و چروک های مختلفی در روی آن ایجاد می شود، به همین دلیل افراد به دنبال رفع مشکلات پوست می باشند، در این میان روش های گوناگونی برای این کار وجود دارد و ما نیز در این مقاله به دنبال پاسخ این پرسش هستیم که هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ ؟

 

برای پیدا کردن بهترین متخصص لیفت با نخ محله مورد نظر را انتخاب کنید!

شرق تهران (کلیک)

 

غرب تهران (کلیک)

 

شمال تهران(کلیک)

 

مرکز تهران (کلیک)

 

پاسخ به این پرسش که آیا هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ ؟

 

قابل ذکر است علاوه بر سن، عوامل دیگری از جمله کاهش وزن، استرس، بیماری های مختلف، استفاده از مواد آرایشی نامناسب و .. نیز می تواند به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست منجر شود.

در این میان کلاژن ماده ای مهم در بدن می باشد که از ایجاد چین و چرک و افتادگی در پوست جلوگیری و به جوانسازی پوست کمک می کند و این ما هستیم که می توانیم با ترغیب پوست به تولید کلاژن بیشتر، توسط روش های مختلفی از قبیل لیفت و تغذیه به زیبایی و صافی پوست خود امیدوار باشیم.

 

 

بررسی این که هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ ؟

 

افراد با استفاده از مشاوره متخصصان و آشنایی با چگونگی انجام روش های مختلف لیفتینگ می توانند، تشخیص بدهند که برای پوست آنها هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ ؟

 

اما به طور کلی باید این مورد را در نظر داشته باشیم که روش لیفت با نخ به علت استفاده از نخ های نامرغوب، ایجاد برش های نازک روی پوست و سوزن های مختلف، می تواند سبب عفونت، ایجاد زخم های مختلف، خونریزی، درد و … در پوست بشود.

 

البته نباید این نکته را در نظر داشت که روند کلاژن سازی پوست در این  روش آهسته تر می باشد، اما سریع تر می توان نتیجه کار را در پوست مشاهده کرد، هر چند که ماندگاری آن کمتر می باشد.

کلاژن سازی و هایفوتراپی

اما در روش نوین هایفوتراپی هیچگونه عوارض و مضراتی برای پوست ایجاد نمی شود و روند کلاژن سازی در پوست نیز با سرعت بیشتری انجام می گیرد. اما نتیجه نهایی کار را بعد از ماه ها می توان مشاهده کرد و آن نتیجه قابل مشاهده اولیه ناشی از تورم استفاده از هایفوتراپی می باشد و در ظرف دو تا سه روز از بین می رود.

 

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که افرادی که به تازگی به سنی رسیده اند که پوست شان دارای چین و چروک شده است، بهتر است از روش هایفوتراپی استفاده کنند تا بدون هیچگونه عوارض و دردی نتیجه لازم را بگیرند.

افرادی که به تکنولوژی روز بیشتر اعتماد دارند به راحتی می توانند بگویند که هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ، اما برخی از افراد نیز ترجیح می دهند کمی درد و خونریزی روش لیفت با نخ را تحمل کنند اما در عوض نتیجه کار را زودتر مشاهده کنند.

 

 

آشنایی با چگونگی انجام لیفت با نخ و هایفوتراپی

 

همان طور که همه می دانیم هایفوتراپی و لیفت با نخ هر دو هدف مشابهی دارند و به دنبال از بین بردن چین و چرو ک های پوستی، سفت کردن و جوانسازی پوست می باشند.

لیفت با نخ توسط افراد متخصص و توسط نخ های مخصوصی انجام می شود، در این روش نخ ها در قسمت های چروکیده پوست و در جهت های مختلف کار گذاشته می شوند و جذب پوست می شوند.

این نخ ها به مرور زمان پوست را در جهات مختلف می کشند و پوست با کلاژن سازی، چین و چروک ها را از بین می برد و سفت تر می شود، به عبارتی این نخ ها پوست را تحریک می کنند که به کلاژن سازی بیشتر بپردازد.

 

لیفت با نخ در قسمت های مختلف صورت

 

روش جوانسازی پوست لیفت با نخ در تمام قسمت های صورت، گردن، بینی، گونه، ابرو  و … انجام می شود.

اما در این میان هایفوتراپی روش نوینی است که بر اساس تکنولوژی اقدام به جوانسازی پوست می کند.

در این روش بیمار پوست چروکیده خود را زیر نور یک دستگاه قرار می دهد، این دستگاه نیز توسط نوری که از خود ساطع می کند اقدام به جوانسازی پوست می کند.

در این روش، نور لایه خاصی از پوست چروکیده را گرم می کند و با این گرما سلول های آسیب دیده را از بین می برد تا سلول های تازه شروع به رشد کنند و پوست را ترغیب به کلاژن سازی بیشتر می کند، در نتیجه پوست سفت تر شود و این چروک های پوستی از بین برود.

در روش هایفوتراپی دستگاه از بین لایه های مختلف موجود در پوست، لایه خاصی از آن را مورد هدف قرار می دهد و بر روی نقطه مورد نظر متمرکز می شود.

بیماران بعد از انجام هایفوتراپی می توانند نتایج خود را در مدت سه تا پنج ماه بعد ببینند و دوام آن نیز به نوع پوست و مدت زمان کلاژن سازی آن بر می گردد.

 

مضرات و عوارض هایفوتراپی

 

عوارض روش جوانسازی و رفع چین و چروک هایفوتراپی بسیار کم می باشد، اما در کل برخی از بیماران در زمان هایفوتراپی دچار درد بسیار کمی در موضع مورد نظر می شوند که بسیاری از پزشکان با استفاده از بی حسی موضعی این درد را کاهش می دهند و یا آن را از بین می برند.

برخی بیماران نیز بعد از استفاده از این روش جوانسازی ممکن است قرمزی و کبودی خفیفی در روی پوست خود مشاهده کنند که البته نباید نگران باشند زیرا این قرمزی ها ظرف مدت دو هفته از بین می رود.

 

انجام هایفو توسط افراد مجرب

 

البته نباید این نکته را نیز از نظر دور کنیم که هایفوتراپی پوست را باید توسط افراد متبحر و کاربلد انجام داد تا بتوانند میزان گرما و انرژی وارده به پوست را کنترل کنند و مقدار مورد نیاز آن را تشخیص دهند.

زیرا در صورت استفاده بیش از اندازه از این انرژی حرارتی ممکن است، پوست دچار سوختگی شود و در صورت استفاده کمتر انرژی، ممکن است این روش لیفت هیچگونه تاثیری روی پوست نگذارد و موفقیت آمیز نباشد.

حالا با تمام این بررسی ها می توان گفت که هایفوتراپی بهتر است یا لیفت با نخ، اما باز هم افراد با توجه به نوع پوست و حساسیت های پوستی، خودشان باید مشخص کنند که از کدام روش می خواهند، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *