مزوتراپی لک صورت و دور چشم چیست؟

این مطلب درباره مزوتراپی لک صورت و دور چشم ; مزوتراپی در حقیقت روشی می باشد که برای جوانسازی پوست صورت و ناحیه دور چشم با استفاده از بهترین تکنولوژی و با دستگاه های بسیار مدرن و پیشرفته  انجام می شود.

در بسیاری از روش ها، برای درمان مشکلات پوستی متعدد مانند فرورفتگی های ناشی از آکنه ها، چروک های ایجاد شده بر اثر کهولت سن، خط اخم، خط خنده، لک های به جا مانده بر اثر انواع آکنه ها، لکه های بارداری ، سوختگی و … داروهایی تجویز می شود که باید آنها را روی پوست قرار داد و یا به صورت خوراکی مورد استفاده قرار داد.

 

مزوتراپی لک صورت و دور چشم چیست؟

 

اما در مزوتراپی دارو ها و مواد موثر در درمان مشکلات پوستی را بدون مشکلات و عوارض، با استفاده از سوزن های بسیار ریز به داخل پوست و در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. از مزوتراپی بیشتر در درمان لک صورت و دور چشم استفاده می شود.

 

مزوتراپی لک صورت و دور چشم یکی از روش های صد در صد موثر با حداقل عوارض می باشد. در این روش به دلیل تزریق مستقیم دارو به داخل پوست، نسبت به بقیه روش های درمان، موثر تر عمل می کند، همچنین به دلیل جذب کامل مواد، مقدار داروی مصرفی کم می باشد به همین دلیل عوارض آن نیز به حداقل می رسد.

لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای درمان مشکلات پوستی با استفاده از روش نامبرده بسیار کم می باشد.

مزوتراپی لک صورت و دور چشم

مزوتراپی لک صورت

برای انجام مزوتراپی لک صورت و دور چشم، میزان و یا دوز دارو های مصرفی که شامل انواع ویتامین ها مانند ویتامین A ، ویتامین E، ویتامین C و …، هورمون ها، عصاره های گیاهی، آنزیم ها، اسید ها چرب، اسید های آمینه و … می باشد، توسط متخصص مربوطه تعیین می شود.

 

ناگفته نماند که هر کدام از مواد نامبرده در بافت صورت نقش متفاوتی را ایفا می کنند. از مواد نامبرده برای رفع مشکلات پوستی مانند

انواع لکه ها، سوختگی ها، ضایعه های گوشتی به جا مانده بر اثر انواع زخم ها و … ، جوانسازی پوست، سفت شدن پوست، روشن شدن آن و … استفاده می شود. در حقیقت به طور کلی از آن ها برای رفع نواقض پوست صورت استفاده می شود.

 

میزان و نوع مواد و دارو های مصرفی توسط متخصصین تعیین می شود، سپس بعد از ترکیب آنها، محتویات به دست آمده توسط سوزن های ریز طی چند دوره و به صورت متعدد به عمق 4 الی 6 میلی متری پوست صورت تزریق می شوند. ناگفته نماند که نوع و میزان مواد مصرفی در ناحیه چشم و صورت با هم متفاوت می باشند، همچنین تزریق آن ها در زیر چشم با ظرافت و دقت نظر بالایی انجام می شود.

 

مزوتراپی لک صورت

مزوتراپی دور چشم

این روش در درمان تیرگی دور چشم و پف در این ناحیه بسیار موثر می باشد. مواد موثر و مفید در مزوتراپی دور چشم عموما ساختار ترکیبی دارند و پایه تمام ترکیبات تولید شده گیاهی می باشد.

 

فرمولاسیون ترکیبات تولید شده بسیار پیچیده می باشد اما از مواد اولیه استفاده شده در آن ها می توان به انواع ویتامین های مورد نیاز در بافت زیر چشم که شامل ویتامین A، ویتامین E ، ویتامین D  و … هستند، همچنین انواع داروهای هومیوپاتیک، عصاره های گیاهی و … اشاره کرد. هر کدام از مواد نامبرده تاثیرات مختلفی در بهبود مشکلات دور چشم دارند که میزان مصرف آن ها توسط متخصص تعیین می شود.

 

عوامل تیرگی دور چشم

 

عوامل مختلفی در تیرگی دور چشم موثر هستند که می توان به ژنتیک و ارثی بودن آن، همچنین به مشکلات دیگری مانند مشکلات کلیوی، مشکلات کبدی، بی خوابی، خستگی، کمبود آهن و … اشاره کرد.

 

تزریق موادی مانند اسید های چرب، اسید های آمینه، رتینول، ویتامین K، ویتامین C  و … باعث فعال سازی سلول های پوستی موجود دردور چشم می شود، در واقع باعث تحریک آنها می شود که با تسریع گردن خون، تیرگی و پف دور چشم در کمترین زمان نیز درمان می شود.

 

 

مزایا و عوارض مزوتراپی لک صورت و دور چشم

 

فواید روش مزوتراپی لک صورت و دور چشم زیاد می باشد و در طول متن به آن اشاره شده است، اما در این قسمت به صورت مجزا به آن پرداخته شده است که شامل موارد زیر می باشد:

فواید

  1. جوانسازی پوست صورت

  2. سفت شدن پوست صورت
  3. روشن شدن پوست های تیره

  4. درمان انواع لکه های ایجاد شده در پوست شامل لکه های ناشی از آکنه، بارداری، سوختگی و …

  5. درمان و رفع چروکهای ایجاد شده در نواحی مختلف صورت

  6. درمان تیرگی دور چشم

  7. درمان پف دور چشم

  8. درمان مشکلات پوستی در ناحیه صورت و چشم در کوتاه ترین زمان ممکن

  9. موثرترین روش برای درمان مشکلات پوستی

  10. حداقل عوارض

  11. دوز و میزان مواد مصرفی در این روش نسبت به روش های دیگر بسیار کم می باشد.

  12. کمک به کلاژن سازی پوست، تسریع گردش خون در صورت

مزوتراپی دور چشم

 

اما از مضرات مزوتراپی لک صورت و دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض

  1. ایجاد حساسیت و آلرژی

  2. خارش در نواحی تزریق شده

  3. قرمز شدن نواحی تزریق شده

  4. تورم نواحی

  5. حالت تهوع

  6. در موارد نادر ایجاد عفونت

  7. احساس درد در ناحیه های تزریق شده

در حقیقت عوامل نامبرده از عوارض این روش می باشند که با مصرف دارو های مختلف رفع می شود. به عنوان مثال می توان از انواع آنتی بیوتیک ها، دارو های ضد آلرژی و … استفاده کرد. ناگفته نماند که مصرف آن ها باید با تجویز پزشک مربوطه صورت گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *