عوارض تزریق بوتاکس | راهکارهای مقابله با عوارض بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس

یکی از عمل های زیبایی که امروزه بسیار در بین افراد، به خصوص زنان شایع است؛ تزریق بوتاکس است. این عمل نیز مانند سایر عملهای زیبایی با عوارضی همراه است که برای مقابله با عوارض جانبی بوتاکس باید نکاتی را همواره مورد توجه قرار داد. ما در این مقاله خیلی مختصر شما را با راه های مقابله با عوارض جانبی آن آشنا خواهیم کرد؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

قبل و بعد تزریق بوتاکس ناحیه گردن

همه چیز درباره تزریق بوتاکس کلیک


عوارض تزریق بوتاکس

یکی از مهمترین کاربردهای تزریق بوتاکس برطرف کردن این چین و چروک ها، خط اخم و خنده و … خواهد بود. در این نوع از عمل زیبایی ماده ای سمی به نام بوتولیسم توسط پزشک به صورت فرد تزریق شده و عضلات آن قسمت از صورت فلج و حرکاتشان محدود خواهد شد. افراد بعد از انجام هر عملی با عوارض جانبی آن روبرو خواهند شد که در تزریق بوتاکس نیز شاهد آن خواهیم بود.

زیبایی و بوتاکس برای زیبایی صورت

[fvplayer id=”7″]

👈👈بهترین دکتر برای تزریق ژل در تهران👉👉

از جمله عوارض بوتاکس می توان به کبودی، تورم، درد، افتادگی پلک، سردرد، حالت تهوع و حالت کشیدگی در ناحیه تزریق شده، اشاره کرد که طبیعی بوده و بعد از اتمام طول دوره درمان برطرف خواهند شد.مزایا و عوارض تزریق چربی به صورت👉👉

اگر دقت کنید این عوارض را در پشت جعبه اکثر دارو ها مینویسن 😅🤔!!

توضیح با صدا :علت ورم لب بعد تزریق ژل

عوارض جانبی بوتاکس لب


راهکارهای مقابله با عوارض جانبی بوتاکس

راهکارهای زیادی برای کاهش عوارض جانبی بوتاکس وجود دارد؛

✅ اما بهتر است افرادی که بیماریهای قلبی و مشکلات عصبی دارند و زنان باردار و شیرده به این نوع از عمل زیبایی اقدام نکنند. همانطور که گفته شد عوارض تزریق بوتاکس امری طبیعی و عادی بوده ولی در این گونه از افراد ممکن است به سبب آلرژی به مواد تزریق شده، مشکلات جبران ناپذیری برای آن ها پیش آید.

تزریق و زیبایی

✅برای کاهش عوارض بوتاکس باید با صداقت قبل از عمل به تمامی سوالات پزشک درباره سوابق بیماریتان پاسخ دهید و او را از مصرف داروهایی که می خورید آگاه کنید. مصرف برخی از داروهای شیمیایی چون آسپرین، پروفن، آنتی بیوتیک، داروهای قلبی و عصبی و آلزایمر و برخی از داروهای گیاهی مدتی قبل از عمل با مشورت پزشک باید قطع شود؛ چرا که مصرف آنها بعد از عمل باعث خونریزی می شود.

✅همچنین بعد از تزریق بوتاکس باید از کمپرس یخ برای از بین رفتن کبودی ها و درد، از داروهای ضد درد غیر استروئیدی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای کاهش ورم و التهاب و سردرد استفاده کرد. ورزش کردن نیز به مدت 24 ساعت پس از تزریق، یکی از راه های مقابله با عوارض جانبی بوتاکس است و از پخش شدن سم در کل بدن جلوگیری خواهد کرد.


تزریق چربی و ژل به گونه

عوارض تزریق بوتاکس تزریق بوتاکس عوارضی دارد که خیلی از دکترین برای اینکه شما نترسید اسمی از آن نمیبرند. برای آشنا شدن با همه عوارض لازم است موارد زیر را بدانید.

عوارض تزریق بوتاکس : بوتاکس های ایرانی و خارجی

دارو های بوتاکس دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بوتاکس دیسپورت

این دارو از بهترین برند های بوتاکس بوده که دارای کمترین ناخالصی است. بنابراین عوارض جانبی ویژه ای هم ایجاد نمی کند. اثر گذاری این برند برای افراد مختلف متفاوت بوده و اثرگذاری آن در افراد از 2 روز تا یک هفته متغیر است.

بوتاکس میسپورت

این برند از بوتاکس جزء برند های ایرانی به حساب می آید و عملکرد آن بسیار مشابه برند های خارجی است با این تفاوت که قیمت پایین تری نسبت به نمونه های خارجی دارد.

بوتاکس کانیتوکس

این داروی بوتاکس جزء برند های چینی است که علاوه بر این نام با نام درماتوکس هم شناخته می شود. این برند به علت دارای بودن ناخالصی دارای عوارض جانبی مثل تاری دید و افتادگی پلک است که معمولا چند روز پس از تزریق رفع می شود.

بوتاکس نرونوکس

از برند های کره ای است که عملکرد آن از طریق متوقف کردن پایانه های عصبی می باشد. این داروی بوتاکس به تازگی تولید شده و قیمت مناسبی نیز دارد.

درست است که نوع برند استفاده شده در کاهش عوارض بوتاکس موثر است. ولی باید توجه داشت که اگر روند تزریق بوتاکس به صورت صحیح صورت گیرد کمترین عوارض را در استفاده از برند های مختلف خواهیم داشت.

تزریق بوتاکس

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

به گفته ی بسیاری از متخصصین مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس نقش مهمی در بهره مندی از این درمان زیبایی دارد در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

توصیه های قبل از تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس برای دیدن همه چیز باید تحقیق کنی…

7 الی 10 روز قبل از تزریق بوتاکس از مصرف موادی چون آسپرین، دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی، روغن ماهی و برخی ویتامین ها باید خودداری کرد.

قبل از بوتاکس بهتر از صورت خود را وکس یا اپیلاسیون کنید و از کرم های موبر و یا بلیچینگ هم استفاده نکنید.

اگر سابقه تبخال زدن دارید حتما قبل از تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنید.

توصیه های بعد از تزریق بوتاکس

محل تزریق بوتاکس را 2 تا 4 ساعت لمس نکنید. همچنین دراز نکشید و خم هم نشوید.

از انجام لایه برداری و میکرودرم تا دو هفته بپرهیزید

تا یک روز پس از تزریق بوتاکس فعالیت های ورزشی نکنید و سعی کنید تعرق هم نداشته باشید. و استفاده از ضد آفتاب روزانه فراموش نشود.

منبع : botox-tehran.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *