طب سوزنی برای دیابت

بررسی اجمالی

بیش از 3000 سال پیش ، پزشکان باستانی طب چینی پیشگام آنچه بودند که اکنون ما آنرا درمان طب سوزنی می نامیم. در طب سوزنی ، پزشکان نقاط مختلف فعال سازی بدن را برای درمان شرایط پزشکی مختلف تحریک می کنند. این کار معمولاً با وارد کردن سوزن های کوچک و استریل در آن نقاط انجام می شود. طب سوزنی مدرن برای معالجه انواع شرایط سلامتی روز به روز  در حال محبوب ترشدن  است.

کلینیک طب سوزنی در نیاوران

سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را در معالجه بیش از 100 شرایط مختلف مؤثر می داند. این شرایط شامل درد مزمن ، سردردهای میگرنی و حتی دیابت است.

فواید و کاربردهای طب سوزنی برای دیابت

هنوز چیزهای زیادی درمورد اثر طب سوزنی  در درمان علائم دیابت نمی دانیم. اما به نظر می رسد برخی از جدیدترین تحقیقات تأیید کرده است که حداقل ایمن و تا حدودی مؤثر است.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که طب سوزنی می تواند به تنظیم عملکرد لوزالمعده و انسولین کمک کند و آزمایشات بالینی حاکی از آن است که اثر ضد چاقی طب سوزنی می تواند با درمان سنتی دیابت کار کند تا تأثیر برخی از علائم دیابت را کاهش دهد.

فواید و کاربردهای طب سوزنی برای دیابت

تکنیک های طب سوزنی که برای درمان دیابت نوع 1 و 2 توصیه می شود ، تفاوت چشمگیری دارند ، همانطور که درمان های طب غربی متفاوت است. این دو بیماری مختلف در طیف دیابت هستند. روشها بر اساس علائم دیابت که می خواهید آن درمان کنید  تعریف شده اند. تکنیک های طب سوزنی برای کمک به کاهش وزن ، متابولیسم ، عملکرد اعضای بدن و درد اعصاب وجود دارد.

آیا طب سوزنی به کمردرد کمک می کند؟

یکی از تکنیک های بسیار جدی که در مورد طب سوزنی مورد بررسی قرار گرفته و به نوروپاتی دیابتی می پردازد ، درمان مچ دست و مچ پا است. این درمان شامل تحریک عمقی اعصاب مچ و مچ پا است.

سوزن درمانی

ممکن است احساس درد را کاهش دهد؟

اگر مبتلا به دیابت هستید ، احتمالاً می دانید که این بیماری ناشی از سیستم غدد درون ریز شما است. این هورمون هایی هستند که باعث می شود اندام شما میزان قند شما را کنترل کند.

کسانی که از مزایای درمان طب سوزنی برای دیابت حمایت می کنند ، این واقعیت را ذکر می کنند که طب سوزنی باعث تحریک اندورفین ها می شود. به طور ساده اندورفین ها هورمونی هستند که باعث ایجاد احساسات مثبت در بدن می شوند و همچنین انع از احساس درد میشود.

ممکن است به تنظیم سطح قند کمک کند؟

طب سوزنی همچنین ممکن است کورتیزول را تنظیم کند ، که هورمونی است که بدن شما را به در احساس استرس ترشح می گرددد.

پزشکان معالج طب سوزنی برای دیابت معتقدند که واکنش هورمونی ناشی از طب سوزنی می تواند به تعادل بخش هایی از بدن شما که قادر به تنظیم قند شما نیستند کمک کند. علاوه بر این ، آنها این کار را بدون خطر عوارض جانبی مضر مانند برخی از درمان های دارویی انجام می دهند.

خطرات طب سوزنی

در بررسی سال 2017 تحقیقات مربوط به طب سوزنی دیابت ، هیچ گونه عارضه جانبی جدی در مورد آزمایش های بالینی گزارش نشده است. این نشان می دهد که حداقل خطرات مرتبط با طب سوزنی گیاهی که به عنوان درمانی برای دیابت استفاده می شود وجود دارد.

اما این بدان معنا نیست که این روش درمانی برای همه است. همانطور که کلینیک مایو اشاره می کند ، درمانی برای دیابت وجود ندارد. و اگر نمی توانید علائم دیابت خود را از طریق رژیم های غذایی و انتخاب سبک زندگی مدیریت کنید ، بدون توجه به روش های درمانی جایگزین که ممکن است جستجو کنید ، به انسولین درمانی احتیاج خواهید داشت.