درمان ورم پس از کاشت موهای سر

درمان ورم پس از کاشت موهای سر

کاشت موی سر گرچه تکنیکی سرپایی و بی عارضه تلقی می شود؛ اما عوارضی جزئی پس از عمل خواهد داشت.

آگاهی از این عوارض به مراجعه کنندگان کمک می کند تا در صورت بروز علائم پس از کاشت مو، نگران نشوند و آگاهی لازم برای رفع عوارض ایجاد شده را داشته باشند.

افراد می توانند با مطالعه اقدامات قبل از کاشت مو و پس از کاشت مو، عوارض کاشت مو را به حداقل برسانند.

یکی از عوارض شایع پس از کاشت مو، ورم سر و صورت است.

بهتر است بدانید! اگر مراقبت های پس از کاشت مو به خوبی رعایت شوند، ورم فقط در ناحیه سر خواهد بود و پس از 5 روز برطرف می شود.

در غیر اینصورت ورم گسترده شده، ناحیه پیشانی و چشم ها نیز درگیر می شوند.

علت تورم بعد از کاشت مو چیست؟

  • ایجاد جراحت: هرگاه جراحتی در هر قسمت بدن اتفاق بیافتد، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و با افزایش خون رسانی به بافت های مجاور و افزایش گردش خون، سعی در ترمیم جراحت می کند. از آنجایی که در عمل کاشت مو جراحات بیشمار میکروسکوپی به پوست سر وارد می شود، سیستم ایمنی به سرعت در جهت ترمیم جراحات، وارد عمل خواهد شد. بنابراین تورم ایجاد شده در سر بعد از کاشت مو طبیعی بوده و با انجام اقداماتی می توان طی چند روز تورم را رفع کرد.
  • سرم تزریق شده به پوست سر: در هنگام کاشت مو به پوست سر، سرم تزریق می شود تا در پوست سر تورم ایجاد کند. علت اینکار این است که با تزریق سرم پوست سر از استخوان جمجمه فاصله می گیرد. فاصله ایجاد شده به متخصص کاشت مو فضای کافی برای کاشت را می دهد. همچنین تورم ایجاد شده توسط سرم، هنگام کاشت مو کمک می کند، گراف های تازه پیوند شده در پوست سر محکم بمانند.
  • داروی بی حسی تزریق شده: اگر مراجعه کننده به داروی بی حسی حساسیت داشته باشد، بعد از کاشت مو تورم بیشتری در سر و صورت ایجاد خواهد شد.
  • عدم رعایت توصیه های بعد از کاشت مو: در صورتی که فرد توصیه های متخصص کاشت مو را جدی نگیرد و به طور کامل رعایت نکند، تورم بیشتری در سر و صورت خود تجربه می کند.

راه درمان ورم پس از کاشت مو چیست؟

  • خم کردن سر در 5 روز اول پس از کاشت مو ممنوع می باشد. همچنین تا 2 هفته پس از کاشت مو اجازه ورزش، فعالیت جسمی سنگین و فعالیت جنسی ممنوع است.
  • مصرف غذاهای پر ادویه، تند، شور، خیلی شیرین و چرب تا دو هفته پس از عمل کاشت مو ممنوع و تا یک ماه به صورت بسیار محدود امکان پذیر است.
  • مصرف آب فراوان و راه رفتن آرام و کوتاه در منزل، 5 روز اول پس از کاشت مو باعث دفع سرم و داروهای بی حسی تزریق شده به پوست می شود.
  • ایستادن به مدت طولانی در 5 روز اول ممنوع است. هنگام خوابیدن و استراحت، سر همواره باید بالاتر از بدن با زاویه 45 درجه قرار گیرد.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از کاشت مو با پزشک کاشت موی خود در میان بگذارید. برخی از داروها باعث افزایش تورم پس از کاشت مو می شوند. آسپرین و بروفن جزو رقیق کننده های خون هستند. مصرف این داروها در هفته اول ممنوع است.
  • متخصص کاشت مو در جهت رفع تورم دارو تجویز خواهد کرد. داروها را طبق تجویز مصرف نمایید و از خوردن داروهای خودسرانه پرهیز کنید.
  • خوردن آناناس و عسل به رفع التهاب کمک می کند.
  • نداشتن استرس و استراحت کردن بعد از کاشت مو، به رفع سریع ورم کمک خواهد کرد. 5 روز پس از کاشت مو مرخصی بگیرید و در منزل استراحت کنید.

لاز به ذکر است! در صورتی که تورم سر و صورت بعد از کاشت مو تا پنج روز رفع نشد یا با التهاب و تب همراه بود، بایستی به مطب کاشت موی خود مراجعه کنید.

درمان ورم پس از کاشت موهای سر

بهتر است بدانید!

  1. کمپرس سرد روی پیشانی و صورت به کاهش تورم کمک می کند. فقط دقت نمایید، روی گراف های پیوند نبایستی کمپرس سرد گذاشته شود.
  2. واکنش بدن هر فرد نسبت به کاشت مو متفات است، سن مراجعین، بیماری های خاص و عوامل دیگری در ایجاد تورم ناشی از کاشت مو دخالت دارند.
  3. برای داشتن نتیجه ایده آل از کاشت مو می بایست با تیم درمان خود همکاری لازم را داشته باشید. کلیه توصیه ها و دستورالعمل ها را به خوبی و کامل انجام دهید. کوتاهی و سهل انگاری در انجام توصیه های تیم درمان، موفقیت کاشت موی شما را کم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *