درمان افتادگی پلک با لیفت

درمان افتادگی پلک

افتادگی پلک بالای چشم یک حالت ناپسند و ناخوشایند در پلک فوقانی چشم است. این عارضه نه تنها بر زیبایی ظاهری فرد تاثیر منفی می گذارد بلکه در موارد شدیدتر منجر به ایجاد مشکلات بینایی متوسط تا شدید نیز می گردد. این حالت به دو شکل مادرزادی و اکتسابی با دلایل متفاوت ایجاد می گردد.در این مطلب به درمان افتادگی پلک با لیفت میپردازیم:


افتادگی پلک بالای چشم

زیبایی ظاهری یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در هر شخص است که بخش اعظم آن مربوط به چهره، صورت و اجزای آن است. چشم یکی از اصلی ترین اعضای صورت است که نقش بسزایی در زیبایی دارد.

 افتادگی پلک بالای چشم

چشم عضوی از صورت است که احساسات انسان را به تصویر می کشد و به همین خاطر زیبا بودن و سالم بودن چشم و اجزای آن بسیار اهمیت دارد. افتادگی پلک یا به اصطلاح پزشکی پتوز یک حالت ناخوشایند، نامطلوب و ناپسند است که در پلک بالایی چشم اتفاق می افتد.


ورود به صفحه لیفت پوست همراه عکس فیلم و توضیحات


افتادگی پلک بالایی چشم علاوه بر ظاهر زشتی که ایجاد می نماید در مراحل پیشرفته می تواند بینایی شخص را نیز تحت الشعاع قرار دهد. این عارضه می تواند در یک یا هر دو چشم ایجاد گردد.

[fvplayer id=”25″]

افتادگی پلک بالای چشم در سنین نوزادی، کودکی و یا بزرگسالی بروز می نماید. پتوز به دلیل نیمه مسدود کردن و یا مسدود شدن کامل چشم می تواند دامنه بینایی را تحت الشعاع قرار دهد. این اتفاق در نوزادان به شکل مادرزادی نیز دیده می شود.

افتادگی پلک مادرزادی و یا انکساری به دلیل نقص در عضله بالا برنده پلک فوقانی بوجود می آید. پتوز در نوزادان به دلیل ایجاد مشکلات جدی نیاز به درمان سریع و در قریب به اتفاق موارد، درمان جراحی دارد.

این مشکل در بزرگسالان به دنبال افزایش سن، برخی جراحی های زیبایی، جراحی کاتاراکت و ضربه به چشم و کشیدگی و در برخی موارد پارگی کامل تاندون نگهدارنده عضله پلک ایجاد می گردد. افزایش سن از اصلی ترین علل بروز افتادگی پلک است. به مرور زمان چربی ها در دور چشم انباشته شده و جایگزین بافت ماهیچه ای می گردند.


درمان افتادگی پلک

 

امروزه ماسک های خانگی و شیمیایی، کرم ها، لوسیون ها و پمادهای بسیاری در برندهای مختلف به منظور برطرف سازی پتوز عرضه گردیده است. استفاده از برخی داروها تحت نظر پزشک معالج و برخی حرکات ورزشی برای چشم ها می تواند از درمان های اولیه این عارضه محسوب گردد.

درمان افتادگی پلک عکس قبل و بعد از عمل

در مرحله آخر تنها راه درمان برای رهایی از عوارض این حالت، جراحی ها هستند.

لیفت در انواع متفاوت یکی از گزینه های پیشنهادی به منظور برطرف سازی این مشکل است. درمان افتادگی پلک با لیفت یا بلفاروپلاستی روشی بی خطر و نتیجه بخش است که در آن برش پلک، بیهوشی و عوارض بعد از آن بر بیمار اعمال نمی گردد. این روش فقط سلول های سطحی پوست پلک را هدف قرار می دهد.

بالا کشیدن ابرو از طریق لیفت نخ قبل و بعد عمل
بالا کشیدن ابرو از طریق لیفت قبل و بعد عمل

لیفت چشم با پلکسر چیست؟


اقدامات پیشگیرانه از افتادگی پلک

 

قرار نگرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب شدید که منجر به بستن چشم ها و ایجاد چین و چروک های دور آن می شود. استفاده از عینک های آفتابی و اجتناب از نگاه مستقیم به نورهای شدید، کم کردن مدت زمان استفاده از تلویزیون، دوری کردن از چراغ خواب های پر نور و فضای بسیار روشن هنگام خواب، پرهیز از شب بیداری و مطالعه طولانی مدت در شب از راه های جلوگیری از پتوز است.

رعایت رژیم غذایی و داشتن زندگی سالم نیز در جلوگیری از بروز این عارضه بسیار موثر است. پرهیز از خوردن غذاهای سنگین، چرب، شور و پر کالری در آخر شب هم از توصیه های پیشگیرانه در بروز این عارضه است.


مشاوره رایگان درباره درمان افتادگی پلک با یلفت

بدون دغدغه با کلینیک24 تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

کلینیک دکتر راحمی (شرق تهران)

دکتر شیرین راحمی

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک مریم ( شمال تهران)

کلینیک زیبایی مریم نیاوران

تماس و مشاوره

ورود به این کلینیک

 

کلینیک دکتر محقق ( غرب تهران )

تماس و مشاوره

دکتر محقق

ورود به این کلینیک



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *