حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی

حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی

حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی

حفظ سلامت مادر و فرزند در دوران بارداری اهمیت اساسی دارد.در این دوران انجام برخی روش های جوانسازی پوست با اما اگر هایی مواجه است.حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی

یکی از روش های زیبایی و ترمیم پوست تزریق ژل می باشد که در قسمت های مختلف بدن انجام می شود از جمله ی تزریق ژل های پر کاربرد تزریق ژل به لب، تزریق ژل به زیر چشم ، پیشانی ، گونه ها ،پلک ،چانه ، تزریق ژل به واژن و… را می توان نام برد.

ژل های تزریقی با افزایش حجم پوست در اثر آبرسانی و تحریک تولید مواد مهمی مثل کلاژن چین و چروک را رفع می کنند.البته عملکرد بوتاکس در زمینه ی رفع چین و چروک با پرکننده ها و ژل های تزریقی فرق دارد.

مطالب مرتبط

تزریق ژل در بارداری

پزشکانی که زنان باید به آنها مراجعه کنند

آیا در دوران بارداری تزریق ژل انجام دهیم؟

به دلایلی مانند

  •  ژل به صورت ناحیه ای انجام می شود و احتمال انتقال ژل به محل دیگر یا جذب مواد تزریقی در خون بسیار اندک است، زیرا مواد تزریقی به زیر پوست تزریق می شوند نه رگها که وارد خون شود
  • تزریق ژل یک روش غیرجراحی با حداقل تهاجم است و عوارض کمتری در مقایسه با جراحی دارد.
  • مواد تزریقی پایداری بالایی دارند و امکان جابه جایی در ژل یا بوتاکس بسیار کم است.
  • دوز مواد تزریقی اندک است و به حدی نیست که خطر آفرین باشد.
  • موادی مثل اسید هیالورونیک در بدن هم به صورت طبیعی یافت می شود ، تزریق این مواد خطر اثبات شده ای برای مادر و جنین ندارد

اما متخصصان زیبایی به مراجعه کنندگانی که در دوران بارداری یا شیر دهی هستند توصیه می کنند ، تزریق ژل را انجام ندهند.

حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی

بهتر است بعد از شیردهی و حاملگی برای تزریق ژل یا بوتاکس اقدام شود زیرا به دلیل حساسیت این دوران خطرات و عوارض احتمالی را هم باید جدی گرفت.

با تمامی توصیه ها برای اجتناب از تزریق ژل یا بوتاکس برای زنان باردار و شیرده ، اگر بر تصمیم خود اصرار دارید ، حتما با پزشک زیبایی و متخصص زایمان مشورت کامل داشته باشید.

 

متخصص زنان و زایمان چه کارهایی انجام می دهد؟

تزریق بوتاکس در بارداری و شیردهی

آیا بوتاکس در شیر ترشح میشود؟

در پاسخ به سوال عوارض بوتاکس در دوران شیردهی برای بچه چیست باید گفت در دوران شیردهی بوتاکس ممنوع است زیرا احتمال دارد با جذب شدن مواد تزریقی در بدن به همراه شیر مادر به نوزاد منتقل شود.

اگر بعد از یک یا دو جلسه تزریق بوتاکس از حاملگی اطلاع پیدا کردید ، جای نگرانی نیست زیرا هم در هفته های اول بارداری قرار دارید و هم با توقف تزریق اثرات آن از بین می رود.

حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی
حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی

حساسیت تزریق ژل در دوران بارداری و شیر دهی ؛ تزریق ژل لب در دوران بارداری

هدف از تزریق ژل لب حجیم کردن و فرم دادن به لب ها می باشد و قبل از انجام آن متخصص زیبایی از فرد تست حساسیت و آلرژی را انجام می دهد.اگر تصمیم به بارداری دارید یا باردار هستید اصلا نباید این تست را انجام دهید.یک متخصص زیبایی هم اگر از بارداری یا قصد بارداری شما مطلع شود مانع انجام تست می شود.

یک متخصص زیبایی با تجربه قبل از انجام تست برای بیمار تست حاملگی تجویز می کند.

اطلاع از حاملگی بعد تزریق ژل

در این صورت جای نگرانی نیست ، همانطور که در بوتاکس گفته شد، شما وقتی از بارداری مطلع می شوید که در ماه های اول هستید.بعد از اطلاع به متخصص زیبایی در مورد حاملگی ، ادامه تزریق را متوقف نمایید.

در نهایت اینکه با تمامی مزایا و دلایلی که مبنی بر کم خطر بودن انواع تزریق های پوستی وجود دارد به دلیل اهمیت دوران بارداری و شیردهی در سلامت خود و فرزند دلبندتان وجود دارد ، انجام این روش های زیبایی را به زمان های دیگری موکول کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *