طب سوزنی برای سردرد و میگرن

ساماندهی سایت ها

اطلاعات بیشتر انتهای سایت

بررسی اجمالی

طب سوزنی جزء طب سنتی چینی است. این شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک در نقاط فشار بر روی بدن است.

تحقیقات و نظرات جامعه پزشکی در مورد طب سوزنی درهم است. برخی از مطالعات معتبر منبع معتقدند که طب سوزنی “شم” (که به آن شبیه سازی می شود) نیز همانند طب سوزنی واقعی عمل می کند. مطالعات دیگر تأیید می کنند که طب سوزنی می تواند به افرادی که درد مزمن در سر را تجربه می کنند ، تسکین دهد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) طب سوزنی را به عنوان یک درمان امیدوار کننده در مورد درد از سال 1979 تاکنون تأیید کرده است.

فواید طب سوزنی

فواید طب سوزنی برای سردردها

طب سوزنی به دنبال بازیابی جریان انرژی مثبت در بدن است.همچنین ادعا می شود انرژی منفی را که باعث درد شما می شود ، از بین ببرد. از دیدگاه پزشکی مدرن ، طب سوزنی سیستم های مختلف بدن شما را تحریک می کند. این ممکن است یک پاسخ التیام بخش ایجاد کند.

طب سوزنی بدن شما را به یک سری از مناطق و نقاط فشار تقسیم می کند. بسته به علائم شما ، سوزن های طب سوزنی در نقاط مختلف فشار وارد می شوند. این نقاط سوزن معمولاً در نزدیکی اعصاب بدن شماست.

سوزن اعصاب را تحریک می کند تا هورمون هایی مانند اندروفین ها را آزاد کنند که باعث واکنش بدن می شوند. این تحریک سیستم ایمنی و گردش خون چیزی است که طرفداران  طب سوزنی ادعا میکنند که میگرن و سردردهای تنشی را تسکین می دهند.

خطرات و نارسایی های طب سوزنی برای سردردها

طب سوزنی خود هنگامی که توسط یک پزشک دارای مجوز انجام شود ، دارای مقدار کمی ریسک است. گاهی اوقات کبودی ، خستگی و درد  بعد از یک جلسه طب سوزنی به خصوص اینکه اولین بار استفاده باشد ، وجود دارد.

طبق گفته مراکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه ، طب سوزنی که با تجهیزات غیر استاندارد و یا کثیف انجام می شود ، می تواند منبع بهداشتی را از نظر سلامتی بسیار در خطر قرار دهد. سوزن های طب سوزنی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنظیم می شوند و تصور می شود فقط یکبار مصرف باشند.

پزشک خود را تماشا کنید تا مطمئن شوید که سوزن های مورد استفاده استریل و جدید هستند. نترسید و  از آنچه در جریان است سؤال کنید.

طب سوزنی

یک متخصص طب سوزنی خوب شما را در این روش قدم به قدم همراهی می کند و اطمینان حاصل می کند که این یک تجربه آرام و بی خطر برای شما است.

طب سوزنی به خودی خود ممکن است برای درمان   سردرد مزمن کافی نباشد.

میگرن ، سردردهای تنشی و سردردهای خوشه ای که زندگی روزمره شما را مختل می کند باید با داروهای ضد درد برطرف شوند.

دستورالعمل های کلی برای طب سوزنی

قبل از قرار ملاقات برای طب سوزنی ،نیاز به آمادگی خاصی وجود ندارد. اگر اولین بار است ، ممکن است بخواهید با لیستی از سوالات پیش بروید. پزشک شما قادر خواهد بود به شما توصیه کند که چه تعداد درمان را باید انتظار داشته باشید ، و در چه مواردی ممکن است لازم باشد برای تسکین علائم خود مراجعه کنید.

یک مطالعه بالینی طب سوزنی برای سردردهای خوشه ای ، درمان را دو بار در هفته به مدت دو هفته توصیه می کند ، به دنبال آن یک بار در هفته به مدت هشت هفته و درمان های نگهداری یک بار در هر هفته دیگر پس از آن.

هنگامی که سوزن ها برای درمان طب سوزنی وارد می شوند ، برخی از افراد سوزش ریز احساس می کنند. بعضی از مردم اصلاً احساس نمی کنند. اگر در مورد نگرانی هایی که در مورد احساس ناخوشایند دارید با پزشک خود صحبت کنید ، شما باید طی روند انجام این کار احساس آرامش داشته باشید

.باید بدانید که بسیاری از شرکتهای بیمه روشهای طب سوزنی را پوشش نمی دهند. قبل از امتحان طب سوزنی برای تسکین سردرد ، هزینه ای را که باید از جیب خود بپردازید ،محاسبه کنید.

مطالب و محتوای منتشر شده در سایت clinic42 در راستای ارتقاء اطلاعات عمومی و بالا بردن سطح علمی و ارائه بروزترین مطالب در حوزه پزشکی و سلامت و کلینیک های زیبایی می باشد تشخیص و درمان هرنوع بیماری تنها با نظر پزشک معالج شما خواهد بود.