تغذیه سالم در دوران حاملگی

تغذیه سالم در دوران حاملگی

تغذیه سالم در دوران حاملگی

ماهی سالمون

ماهی سالمون

ساماندهی سایت ها

اطلاعات بیشتر انتهای سایت

ماهی قزل آلا غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است.بیشتر افراد ، از جمله زنان باردار ، تقریباً به اندازه کافی امگا 3 را از طریق رژیم غذاییشان  دریافت نمی کنند .اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری بسیار مهم هستند ، به خصوص اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند DHA و EPA.

این ماده ی مغذی به مقدار زیادی در غذاهای دریایی یافت می شوند و به ساخت مغز و چشم جنین شما کمک می کنند.با این حال ، به خانم های باردار معمولاً توصیه می شود که به دلیل جیوه و سایر آلاینده های موجود در ماهی های چرب ، غذای دریایی خود را به دو بار در هفته کاهش دهند .

این امر باعث شده است كه برخی از خانم ها از غذاهای دریایی كاملاً پرهیز كنند ، بنابراین میزان دریافت اسیدهای چرب امگا 3 ضروری آنها محدود می شود.

با این حال ، مطالعات نشان داده اند كه زنان باردار كه 2-3 بار غذای ماهی چرب در هفته میل می كنند ، میزان مصرف امگا 3 توصیه شده را به دست می آورند و سطح EPA و DHA خون خود را افزایش می دهند.

علاوه بر این ، ماهی قزل آلا یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است که اغلب در رژیم غذایی کم پیدا می شود و برای بسیاری از فرآیندهای بدن ، از جمله سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

تخم مرغ ، تغذیه سالم در دوران حاملگی

تخم مرغ

تخم مرغ غذای نهایی برای سلامتی است ، زیرا تقریباً نزدیک به هر نوع از هر ماده مغذی مورد نیاز شما را شامل می شود..یک تخم بزرگ حاوی 77 کالری و همچنین پروتئین و چربی با کیفیت بالا است.

همچنین منبع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.تخم مرغ منبع عالی کولین است. کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن ، از جمله رشد و سلامت مغز ضروری است.

یک بررسی رژیم غذایی در ایالات متحده نشان داد که بیش از 90٪ از مردم کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می کنند.

مصرف کم کولین در دوران بارداری ممکن است خطر نقص لوله عصبی را افزایش داده و احتمالاً منجر به کاهش عملکرد مغز در جنین شود .یک تخم مرغ کامل تنها حاوی 113 میلی گرم کولین است ، که حدود 25٪ از RDI برای زنان باردار (450 میلی گرم) است .

سبزیجات برگ سبز مثل کلم و کلم بروکلی

 

کلم بروکلی وکلم  تیره ، سبزیجات برگ سبز

کلم بروکلی و سبزیجات برگ سبز مانند کلم و اسفناج حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز زنان باردار است که شامل فیبر ، ویتامین C ، ویتامین K ، ویتامین A ، کلسیم ، آهن ، فولات و پتاسیم است.

علاوه بر این ، کلم بروکلی و برگ های آن سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی هستند که  سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش از آنها سود می برند .

به دلیل داشتن فیبر زیاد ، این سبزیجات همچنین ممکن است به جلوگیری از یبوست کمک کند ، که این یک مشکل بسیار شایع در بین زنان باردار است.مصرف سبزیجات برگ سبز نیز با کاهش خطرکمبود وزن نوزاد هنگام تولد مرتبط است.

تغذیه سالم در دوران حاملگی از مواردی است که حتما باید به آن توجه داشت.

 

 

 

 

مطالب و محتوای منتشر شده در سایت clinic42 در راستای ارتقاء اطلاعات عمومی و بالا بردن سطح علمی و ارائه بروزترین مطالب در حوزه پزشکی و سلامت و کلینیک های زیبایی می باشد تشخیص و درمان هرنوع بیماری تنها با نظر پزشک معالج شما خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *